
Akredytacja w programie Erasmus+ 2021-2027/koordynator Dorota Strupiechowska/
2025-08-29 20:22:58

W 2021r. Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejski Korpus Solidarności ogłosiły wyniki konkursu wniosków o Akredytację na lata 2021- 2027 Erasmus+ Kształcenie i szkolenia zawodowe.
Nasza szkoła znalazła się wśród placówek, którym akredytacja została przyznana.
Przyznanie Akredytacji jest gwarancją regularnego otrzymywania dofinansowania na działania związane z mobilnością w ramach programu Erasmus. „Akredytacja może być zatem utożsamiana z uzyskaniem biletu wstępu do programu lub rodzajem stałego członkostwa w programie”. Udział w mobilności edukacyjnej ma się stać realną szansą rozwoju dla każdego ucznia oraz przedstawiciela kadry szkolnej.
Celem ogólnym programu jest wspieranie, w ramach uczenia się i kształcenia przez całe życie, edukacyjnego, zawodowego i osobistego rozwoju osób w kontekście kształcenia, szkolenia, młodzieży, przyczyniając się tym samym do zrównoważonego wzrostu gospodarczego, tworzenia wysokiej jakości miejsc pracy i spójności społecznej, wspierania innowacji oraz wzmacniania tożsamości europejskiej i aktywności obywatelskiej. Jako taki program jest kluczowym instrumentem służącym budowie europejskiego obszaru edukacji, wspieraniu realizacji europejskiej współpracy strategicznej w dziedzinie kształcenia i szkolenia, wraz z programami sektorowymi będącymi jej podstawą. Ponadto odgrywa on kluczowe znaczenie w zacieśnianiu współpracy w zakresie polityki młodzieżowej w ramach strategii UE na rzecz młodzieży.
Rok szkolny 2024/2025
Nr projektu 2024-1-PL01-KA121-VET-000209234
Termin realizacji projektu 1.06.2024 – 31.08.2025
Uczniów zainteresowanych udziałem w miesięcznym stażu zagranicznym, realizowanym w ramach projektu Akredytacja 2021-2027 Erasmus+ zapraszamy do składania wniosków rekrutacyjnych. Więcej informacji w oddzielnym email do każdej z klas przez dziennik elektroniczny Librus.
Staże odbywać się będą w terminach dostosowanych do organizacji pracy szkoły, sytuacji epidemiologicznej oraz możliwości partnerów zagranicznych (w bieżącym roku szkolnym). Ze względu na termin wyjazdu (egzaminy zawodowe klas 3) uczestniczyć w nich mogą uczniowie Technikum klas 4.
Kraj partnerski: w roku szkolnym 2024/2025 – Portugalia


Promocja projektu Erasmus+ podczas Dni Otwartych i Święta Szkoły
Podczas Dni Otwartych oraz Święta Szkoły – Dnia Telekomunikacji, uczniowie Zespołu Szkół Łączności w Warszawie aktywnie promowali realizację projektu unijnego w ramach Akredytacji Erasmus+ na lata 2021–2027.
Na specjalnie przygotowanym stoisku przedstawiali działania podejmowane w ramach programu, prezentowali efekty wyjazdu do Portugalii – kraju partnerskiego naszego projektu – oraz dzielili się swoimi wrażeniami z udziału w zagranicznych mobilnościach.
Zwiedzający mieli okazję obejrzeć prezentacje, zdjęcia i relacje z wyjazdów, poznać cele programu Erasmus+ oraz dowiedzieć się, jakie kompetencje zawodowe, językowe i społeczne zdobywają uczniowie naszej szkoły dzięki udziałowi w projekcie.
Wydarzenia stały się doskonałą okazją do pokazania, że Zespół Szkół Łączności to nie tylko miejsce nauki zawodu, ale także przestrzeń rozwoju międzynarodowego, nowoczesnej edukacji i otwartości na świat.



Wyjazd uczniów Zespołu Szkół Łączności w Warszawie do Portugalii w ramach praktyk zawodowych
W dniu 20 kwietnia 2025 r. piętnastoosobowa grupa uczniów Zespołu Szkół Łączności w Warszawie, pod opieką dwóch nauczycieli, udała się z Lotniska Chopina do Figueira da Foz w Portugalii. Wyjazd ten stanowi element realizacji praktyk zawodowych w ramach współpracy międzynarodowej.
W projekcie biorą udział uczniowie kształcący się w zawodach: technik informatyk, technik telekomunikacji, technik teleinformatyk oraz technik programista. Głównym celem wyjazdu jest zdobycie praktycznych umiejętności zawodowych, rozwój kompetencji językowych oraz poznanie europejskich standardów pracy w branży IT i telekomunikacyjnej.
W poniedziałek uczestnicy mieli okazję odwiedzić portugalskie firmy SOMITEL oraz Switch Technology, w których już wkrótce rozpoczną swoje praktyki. Spotkania te pozwoliły na zapoznanie się ze strukturą organizacyjną firm, środowiskiem pracy oraz zakresem obowiązków, jakie czekają na naszych uczniów w trakcie stażu.
Jesteśmy przekonani, że zdobyte doświadczenie przełoży się na rozwój zawodowy uczestników projektu oraz ich lepsze przygotowanie do wejścia na rynek pracy.
Relacje z pobytu naszych uczniów w Portugalii będą sukcesywnie publikowane na stronie szkoły oraz w mediach społecznościowych.










Po południu uczniowie udali się na spacer po mieście, by zwiedzić Figueira da Foz – malowniczy nadmorski kurort słynący z pięknych plaż i urokliwego starego miasta.



Wieczorem odbyła się uroczystość wręczenia certyfikatów ukończenia kursu języka portugalskiego, który zrealizowany został w ramach wyjazdu przygotowawczego. Kurs ten nie tylko ułatwi komunikację w miejscu praktyk, ale również wzbogaci kompetencje językowe uczestników.

We wtorek, 22 kwietnia 2025 r., uczniowie naszej szkoły oficjalnie rozpoczęli swoje praktyki zawodowe w portugalskich firmach SOMITEL oraz Switch Technology w miejscowości Figueira da Foz.
To ważny etap wyjazdu, w którym uczniowie kierunków: technik informatyk, technik telekomunikacji, technik teleinformatyk oraz technik programista, mają okazję wykorzystać swoją wiedzę w praktyce oraz zdobyć doświadczenie w międzynarodowym środowisku pracy.
Przydzieleni do zróżnicowanych zespołów, młodzi technicy rozpoczęli realizację pierwszych zadań związanych m.in. z konfiguracją sprzętu, obsługą systemów teleinformatycznych, projektowaniem sieci czy analizą danych. Wszystko to odbywa się pod opieką specjalistów branży IT i telekomunikacji.
Cieszymy się, że nasi uczniowie mogą rozwijać swoje kompetencje zawodowe w tak inspirującym otoczeniu i życzymy im wielu sukcesów podczas dalszej części praktyk!









Zgodnie z celami programu Erasmus+, nasi uczniowie dbają również o ekologię – codziennie segregują odpady, korzystają z wielorazowych opakowań oraz starają się ograniczać zużycie plastiku. To ważny element edukacji proekologicznej, która towarzyszy każdej mobilności zagranicznej realizowanej przez naszą szkołę.


Kolejny tydzień praktyk i zwiedzania Portugalii za nami!
W minionym tygodniu uczniowie Zespołu Szkół Łączności w Warszawie intensywnie realizowali swoje praktyki zawodowe w firmach SOMITEL oraz Switch Technology w Figueira da Foz.
Technicy informatycy zajmowali się m.in. naprawą sprzętu komputerowego, montażem jednostek centralnych oraz poznawali tajniki serwisowania urządzeń informatycznych. Programiści pracowali nad projektami informatycznymi a technicy telekomunikacji przygotowywali narzędzia do pracy. Każdy dzień przynosił nowe wyzwania i możliwość rozwijania praktycznych umiejętności pod okiem doświadczonych specjalistów branży IT i telekomunikacji.










Weekend pełen historii, kultury i pięknych miejsc!
W piątek, ze względu na święto narodowe Portugalii – Rocznicę Rewolucji Goździków (25 kwietnia), wybraliśmy się na wycieczkę do Coimbry – jednego z najstarszych miast Portugalii i dawnej stolicy kraju.
W Coimbrze zwiedziliśmy słynny Uniwersytet w Coimbrze – jeden z najstarszych w Europie, założony w XIII wieku. Największe wrażenie zrobiła na nas przepiękna Biblioteka Joanina – arcydzieło barokowej architektury, w której znajduje się ponad 200 tysięcy starodruków. Odwiedziliśmy także Ogród Botaniczny Uniwersytetu, pełen egzotycznych roślin z różnych zakątków świata.
















W sobotę wybraliśmy się do Porto – drugiego co do wielkości miasta Portugalii, słynącego z pięknych mostów nad rzeką Douro oraz zabytkowego centrum wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Spacerowaliśmy wąskimi uliczkami starego miasta, zwiedziliśmy Katedrę, podziwialiśmy kolorowe domy Ribeiry, a także odwiedziliśmy słynne księgarnie Lello, uznawaną za jedną z najpiękniejszych na świecie.







W niedzielę odkrywaliśmy uroki Aveiro – często nazywanego „Wenecją Portugalii”.
Płynęliśmy tradycyjnymi łodziami moliceiros po kanałach miasta, podziwiając kolorowe kamienice i artystyczne azulejos – portugalskie kafelki. Mieliśmy też okazję spróbować lokalnych przysmaków, takich jak słynne ovos moles – słodkie deserki na bazie żółtek i cukru.


To był niezwykle intensywny tydzień, pełen nauki, nowych doświadczeń zawodowych oraz niezapomnianych chwil podczas zwiedzania Portugalii!
Śledźcie nas dalej – przed nami kolejne dni pełne wrażeń!
Kolejny tydzień praktyk zawodowych w Portugalii – nauka i niezapomniane widoki!
Uczniowie Zespołu Szkół Łączności w Warszawie kontynuują swoje praktyki zawodowe w miejscowości Figueira da Foz, w ramach programu Erasmus+. Praktyki odbywają się w portugalskich firmach SOMITEL oraz Switch Technology, gdzie uczniowie rozwijają swoje kompetencje zawodowe i językowe w realnym środowisku pracy.
Pod okiem portugalskich specjalistów, uczniowie uczą się m.in. konserwacji i diagnostyki sprzętu komputerowego, instalacji systemów sieciowych oraz konfiguracji urządzeń telekomunikacyjnych. Praca w międzynarodowych zespołach pozwala im także na doskonalenie umiejętności komunikacji i współpracy.






Oprócz pracy, uczniowie mają okazję poznawać kulturę, przyrodę i historię Portugalii. W środę, 1 maja 2025 roku, grupa uczestniczyła w wycieczce do Serra da Boa Viagem – malowniczego pasma górskiego w pobliżu Figueira da Foz. Podczas spaceru po parku eukaliptusowym, uczniowie podziwiali naturalną roślinność regionu, punkty widokowe oraz formacje skalne, z których rozciągają się zapierające dech w piersiach widoki na Ocean Atlantycki.
W sobotę, 3 maja, uczniowie odwiedzili jedno z najpiękniejszych miejsc w Portugalii – miasto Sintra, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Zwiedzili tam m.in. Pałac Pena – kolorowy zamek na wzgórzu, który wygląda niczym z bajki, oraz przespacerowali się po klimatycznych uliczkach miasta otoczonego zielonymi wzgórzami i lasami. Sintra zachwyciła wszystkich swoją architekturą, historią i niepowtarzalną atmosferą.
Pobyt w Portugalii to dla naszych uczniów nie tylko okazja do rozwoju zawodowego, ale także do poznawania nowych kultur, krajobrazów i ludzi. Przed nami kolejne dni praktyk, które na pewno będą równie inspirujące!

















Wolny czas po pracy – aktywnie, kreatywnie i ze smakiem!
Podczas pobytu na praktykach zawodowych w Figueira da Foz uczniowie Zespołu Szkół Łączności w Warszawie nie tylko zdobywają doświadczenie zawodowe, ale także aktywnie i twórczo spędzają czas wolny.
Po zakończonej pracy chętnie wybierają się na plażę, grają w siatkówkę, zwiedzają okolicę na rowerach lub spacerują nadmorską promenadą. Wieczorami organizowane są wspólne gry planszowe, quizy i seanse filmowe, które sprzyjają integracji i budowaniu przyjacielskich relacji.
Jedną z ulubionych form wspólnego spędzania czasu stało się także… pieczenie ciast! Uczniowie z zapałem przygotowują domowe wypieki. Wspólne gotowanie to nie tylko pyszna zabawa, ale też nauka współpracy, planowania i odpowiedzialności.
Dzięki takim aktywnościom uczniowie nie tylko odpoczywają po pracy, ale również uczą się działania w grupie, rozwijają kreatywność i poznają nowe smaki oraz zwyczaje kulturowe.













Trzeci tydzień praktyk zawodowych w Portugalii – rozwój, współpraca
Za nami już trzeci tydzień praktyk zawodowych uczniów Zespołu Szkół Łączności w Warszawie, którzy od połowy kwietnia przebywają w portugalskiej miejscowości Figueira da Foz, realizując zagraniczne staże w ramach programu Erasmus+.
Uczniowie kontynuują swoje obowiązki w firmach SOMITEL oraz Switch Technology, gdzie doskonalą umiejętności z zakresu informatyki, teleinformatyki, telekomunikacji i programowania. W tym tygodniu uczniowie m.in. diagnozowali usterki sprzętu komputerowego, wykonywali prace serwisowe, poznawali zasady konfiguracji sieci oraz uczestniczyli w zadaniach projektowych prowadzonych przez lokalne zespoły techniczne.
Codzienne wyzwania zawodowe przekładają się na realny rozwój umiejętności technicznych, językowych i interpersonalnych. Uczniowie uczą się także pracy w międzynarodowym środowisku oraz poznają kulturę pracy portugalskich firm.
Weekend natomiast upłynął pod znakiem niezapomnianych wrażeń turystycznych i duchowych.





Sobota w stolicy – Lizbona pełna kolorów i kontrastów
W sobotę, 10 maja, wybraliśmy się do Lizbony – tętniącej życiem stolicy Portugalii. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od dzielnicy Belém, gdzie podziwialiśmy słynny Klasztor Hieronimitów (Mosteiro dos Jerónimos) – monumentalny zabytek wpisany na listę UNESCO, oraz charakterystyczną Wieżę Belém strzegącą ujścia rzeki Tag.
Odwiedziliśmy również dzielnicę Alfama – najstarszą część miasta, pełną wąskich uliczek, klimatycznych zaułków i punktów widokowych, z których rozciąga się przepiękna panorama miasta. Nie zabrakło też przejazdu słynnym żółtym tramwajem i oczywiście degustacji tradycyjnych pasteis de nata – portugalskich ciasteczek, które zachwyciły wszystkich smakiem.



















Niedziela w duchowym rytmie – Fatima i oceaniczne krajobrazy Nazaré
W niedzielę odwiedziliśmy dwa zupełnie inne, ale równie wyjątkowe miejsca. Fatima to jedno z najważniejszych miejsc kultu maryjnego na świecie – uczniowie mieli okazję zobaczyć Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, Bazylikę Różańca Świętego oraz Kaplicę Objawień, gdzie zatrzymali się na chwilę zadumy i refleksji.
Kolejnym punktem była malownicza miejscowość Nazaré, słynąca z najwyższych fal w Europie. Z punktu widokowego na klifie Sitio podziwialiśmy spektakularne krajobrazy i bezkres Oceanu Atlantyckiego.







Następnie udaliśmy się do nadmorskiej miejscowości Nazaré, słynącej z najwyższych fal w Europie i światowego centrum surfingu. Oprócz spektakularnego punktu widokowego Sitio, odwiedziliśmy także Muzeum Surfingu, w którym poznaliśmy historię ekstremalnych sportów wodnych i rekordowe osiągnięcia surferów. To niezwykłe miejsce łączy lokalną tradycję rybacką z nowoczesną kulturą sportu.














Trzeci tydzień naszego pobytu był pełen zawodowych wyzwań i fascynujących odkryć. Przed nami ostatnie dni praktyk, które na pewno dostarczą kolejnych cennych doświadczeń i wspomnień.
Ostatni tydzień praktyk w Portugalii – intensywna nauka i sportowe emocje nad Atlantykiem
Dobiegł końca ostatni tydzień zagranicznych praktyk zawodowych, które uczniowie Zespołu Szkół Łączności w Warszawie realizowali w miejscowości Figueira da Foz w ramach programu Erasmus+.
W ciągu ostatnich dni uczniowie kontynuowali pracę w firmach SOMITEL i Switch Technology, gdzie doskonalili swoje umiejętności w zakresie serwisu sprzętu komputerowego, konfiguracji sieci komputerowych i pracy z nowoczesnymi technologiami w rzeczywistych warunkach branżowych. Mieli również okazję współpracować z portugalskimi specjalistami, poznając standardy pracy w międzynarodowym środowisku zawodowym.














Poza pracą zawodową, ostatni tydzień upłynął pod znakiem wyjątkowych aktywności rekreacyjnych, które pozwoliły uczniom aktywnie wypocząć i w pełni skorzystać z uroków portugalskiego wybrzeża.
W ramach zajęć integracyjno-sportowych uczniowie uczestniczyli w spływie kajakowym po wodach ujścia rzeki Mondego – była to nie tylko forma aktywności fizycznej, ale również doskonała okazja do podziwiania przyrody i wspólnej zabawy na świeżym powietrzu.













Jedną z największych atrakcji była również lekcja surfingu na jednej z okolicznych plaż Atlantyku. Pod okiem profesjonalnych instruktorów uczniowie uczyli się, jak złapać pierwsze fale i bezpiecznie poruszać się na desce surfingowej. To nowe doświadczenie dostarczyło wiele emocji i radości, stając się jednym z najbardziej zapamiętanych momentów wyjazdu.



Pobyt w Portugalii zakończył się nie tylko zdobyciem cennej wiedzy i umiejętności, ale także integracją, rozwojem osobistym oraz niezapomnianymi wspomnieniami. Jesteśmy dumni z postawy naszych uczniów, ich zaangażowania i otwartości na nowe doświadczenia.
Zakończenie pobytu i wręczenie certyfikatów
Ostatni dzień pobytu naszych uczniów na praktykach był wyjątkowy i pełen pozytywnych emocji. Podsumowując cały okres stażu, uczestnikom zostały uroczyście wręczone certyfikaty potwierdzające zdobycie nowych doświadczeń zawodowych i językowych. Dokument ten stanowi nie tylko oficjalne potwierdzenie nabytych kompetencji, ale także ważny atut w przyszłej karierze edukacyjnej i zawodowej młodzieży.
Organizatorzy zadbali również o to, aby ewaluacja całego pobytu odbyła się w przyjaznej i atrakcyjnej formie. Zamiast tradycyjnych ankiet uczniowie wzięli udział w quizie i zabawie integracyjnej, podczas której odpowiadali na pytania dotyczące swoich wrażeń, zdobytej wiedzy i stopnia zadowolenia z praktyk. Dzięki temu mogli szczerze podzielić się opiniami, a jednocześnie jeszcze raz powspominać najciekawsze momenty wyjazdu.
Całe wydarzenie przebiegło w bardzo serdecznej atmosferze. Była to nie tylko okazja do refleksji nad tym, jak wiele udało się osiągnąć, lecz także moment podziękowania wszystkim zaangażowanym w projekt nauczycielom i partnerom zagranicznym.
Uczniowie podkreślali, że udział w praktykach był dla nich niezapomnianym doświadczeniem, które pozwoliło im:
- sprawdzić się w realnych warunkach pracy,
- poznać kulturę innego kraju,
- nawiązać przyjaźnie międzynarodowe,
- oraz uwierzyć we własne możliwości.
Takie zakończenie stażu było symboliczną klamrą, która spoiła wszystkie doświadczenia zdobyte w trakcie pobytu i jednocześnie zachętą do dalszego rozwoju oraz uczestnictwa w kolejnych projektach Erasmus+.


























Powrót do Polski
Po intensywnych tygodniach nauki, pracy i nowych doświadczeń nadszedł czas powrotu. Nasi uczniowie wraz z opiekunami bezpiecznie wrócili do Polski, lądując na lotnisku w Warszawie.
Choć wyjazd dobiegł końca, uczestnicy przywieźli ze sobą nie tylko certyfikaty i nowe umiejętności zawodowe, ale przede wszystkim wspomnienia, które pozostaną z nimi na długo. W rozmowach podkreślali, że czas spędzony za granicą nauczył ich samodzielności, otwartości na inne kultury i współpracy w międzynarodowym środowisku.
Powrót do kraju nie oznacza jednak końca działań – zdobyte doświadczenia będą teraz wykorzystywane w szkole i dzielone z kolegami podczas uroczystości i spotkań promujących projekt Erasmus+.
Podróż z Portugalii do Warszawy była zarazem chwilą refleksji i radości: refleksji nad tym, jak wiele udało się osiągnąć, oraz radości z powrotu do domu, gdzie na uczniów czekali bliscy i szkolna społeczność.



Dziękujemy firmie WakeUp Projects, która była naszym partnerem w realizacji tego projektu i wspierała jego organizację oraz przebieg. To dzięki takim współpracom możliwa jest nowoczesna, praktyczna i inspirująca edukacja międzynarodowa.
Udział uczniów w promocji projektu Erasmus+
Nasi uczniowie aktywnie uczestniczą w działaniach promujących projekt Erasmus+ realizowany w naszej szkole. Ich zaangażowanie widoczne jest podczas najważniejszych wydarzeń w roku szkolnym, takich jak:
- Święto Szkoły – Dzień Telekomunikacji,
- Dni Otwarte,
- oraz inne uroczystości i imprezy szkolne.
Młodzież z ogromnym zaangażowaniem przygotowuje stoiska informacyjne, prezentacje multimedialne, plakaty i materiały promocyjne, a także opowiada swoim rówieśnikom oraz gościom o doświadczeniach wyniesionych z projektów międzynarodowych.
Dzięki takiej formie udziału uczniowie rozwijają swoje umiejętności organizacyjne, komunikacyjne i językowe, a także uczą się pracy w zespole i autoprezentacji. Co więcej, stają się ambasadorami idei współpracy międzynarodowej, inspirując innych do aktywności i otwartości na świat.
Ich udział w promocji projektu pokazuje, że Erasmus+ to nie tylko rozwój nauczycieli, ale również realna szansa dla uczniów na zdobywanie nowych doświadczeń, które w przyszłości mogą otworzyć przed nimi drzwi do edukacji i kariery zawodowej w wymiarze europejskim.


Relacja z pobytu nauczycieli na kursie w Vallettcie (Malta)
W pierwszej połowie lipca nasi nauczyciele przedmiotów zawodowych – prof. Marta Grzeszczak oraz prof. Michał Polak – uczestniczyli w szkoleniu zawodowym w Vallettcie na Malcie. Kurs poświęcony był zagadnieniom związanym ze sztuczną inteligencją (AI) i jej praktycznym zastosowaniom w edukacji oraz życiu codziennym.
Podczas intensywnych warsztatów prowadzonych w międzynarodowym środowisku nauczyciele mieli okazję:
- poszerzyć swoją wiedzę na temat możliwości i wyzwań związanych z rozwojem AI,
- zapoznać się z nowoczesnymi narzędziami wykorzystującymi sztuczną inteligencję,
- wymienić doświadczenia dydaktyczne z uczestnikami z różnych krajów Europy,
- poznać przykłady dobrych praktyk stosowanych w innych szkołach i systemach edukacyjnych.
Atmosfera kursu sprzyjała zarówno intensywnej nauce, jak i twórczym dyskusjom nad tym, jak technologia może wspierać proces dydaktyczny, motywować uczniów oraz przygotować ich do funkcjonowania na rynku pracy przyszłości.
Nie zabrakło także elementów kulturowych. Pobyt na Malcie umożliwił naszym nauczycielom odkrywanie bogatej historii i tradycji wyspy. Zwiedzili m.in. zabytkowe centrum Valletty wpisane na listę UNESCO, średniowieczne miasto Mdina oraz malownicze wybrzeża wyspy. Czas wolny sprzyjał również integracji w gronie międzynarodowym – wspólne wycieczki, rozmowy i kolacje stały się okazją do bliższego poznania innych uczestników oraz ich kultur.
Wyjazd był dla naszych nauczycieli nie tylko okazją do rozwoju zawodowego, ale i osobistego – pozwolił spojrzeć na edukację z perspektywy europejskiej, zyskać nowe inspiracje do pracy dydaktycznej i nawiązać kontakty, które mogą zaowocować dalszą współpracą międzynarodową.
Jesteśmy przekonani, że zdobyta wiedza i doświadczenie zostaną w pełni wykorzystane w pracy z uczniami oraz wzbogacą realizację kolejnych działań projektowych w ramach programu Erasmus+.












Rok szkolny 2023/2024
Nr projektu 2023-1-PL01-KA121-VET-000118210
Termin realizacji projektu 1.06.2023 – 31.08.2024
Uczniów zainteresowanych udziałem w miesięcznym stażu zagranicznym, realizowanym w ramach projektu Akredytacja 2021-2027 Erasmus+ zapraszamy do składania wniosków rekrutacyjnych. Więcej informacji w oddzielnym email do każdej z klas przez dziennik elektroniczny Librus.
Staże odbywać się będą w terminach dostosowanych do organizacji pracy szkoły, sytuacji epidemiologicznej oraz możliwości partnerów zagranicznych (w bieżącym roku szkolnym). Ze względu na termin wyjazdu (egzaminy zawodowe klas 3) uczestniczyć w nich mogą uczniowie Technikum klas 4.
Kraj partnerski: w roku szkolnym 2023/2024 – Portugalia

Wyjazd na kurs dla nauczycieli zawodu w ramach projektu
Podczas wakacji w lipcu 2023r nasz nauczyciel przedmiotów zawodowych p.Krzysztof Mróż uczestniczył w dwutygodniowym kursie zawodowym dla nauczycieli zorganizowanym przez EUROPEAN EDUCATIONAL PROJECTS S.L. z Walencji. Tematyką kursu było doskonalenie umiejętności pracy w programie AutoCAD. Po ukończeniu kursu nasz nauczyciel otrzymał certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Spotkanie informacyjne z Rodzica i Uczniami
W dniu 13 lutego 2024r. odbyło się spotkanie informacyjne dla Rodziców i uczniów biorących udział w nowym projekcie 2023-1-PL01-KA121-VET-000118210 realizowanym w roku szkolnym 2023/2024 w Portugalii. Wszystkim obecnym zostały przedstawione informacje związane z zasadami dofinansowania oraz realizacji projektów w ramach sektora Erasmus+ Akredytacja 2021-2027.
Uczniowie wraz z Rodzicami zostali zapoznani z celami naszego projektu oraz możliwościami ich realizacji.
W tym roku uczniowie będą odbywać swoje praktyki w portugalskich firmach w Faro. Zanim wyjadą czeka ich dużo pracy. Od końca lutego ruszają już pierwsze zajęcia z języka portugalskiego.
Na spotkaniu koordynator projektu p. Dorota Strupiechowska oraz p. Krzysztof Mróz przedstawili uczniom oraz ich Rodzicom informacje związane z celem projektu, wyjazdem na praktyki, przedstawili przykładowe firmy w których będą pracować oraz zapoznali z propozycją programu kulturowego.


W lutym, marcu i kwietniu, przed wyjazdem, uczniowie uczestniczyli w obowiązkowych zajęciach, które składały się z trzech części: językowej, kulturowej i pedagogicznej. Odbyli kursy online z języka portugalskiego, które umożliwiły im przełamanie barier komunikacyjnych, przygotowanie się do radzenia ze stresem podczas odbywania praktyk, jak również w sytuacjach codziennych. Podczas przygotowania kulturowego uczniowie poznali portugalską kulturę, historię i obyczaje. Ostatni blok spotkań miał na celu przygotowanie pedagogiczne uczniów, a jego tematyka obejmowała zagadnienia komunikacji międzyludzkiej, rozwiązywania konfliktów, reagowania na stres, nowe sytuacje oraz tolerancji i otwartości wobec odmienności kulturowej.
Mobilność – 17 maj – 15 czerwca 2024r.
17 maja 2024r. grupa 13 uczniów z klas 4 naszego Technikum, pod opieką dwójki nauczycieli zawodowców, rozpoczęła miesięczne praktyki zagraniczne. Jest to już 3 edycja projektu. W tym roku miastem goszczącym naszych przyszłych techników jest Faro, w Portugalii. Staż obejmuje 4 tygodniowy pobyt, pracę w miejscowych firmach, w działach IT i telekomunikacyjnych, a także poznawanie kultury oraz dziedzictwa narodowego kraju. Organizacją pobytu zajmowała się firma partnerska WakeUp Coordinators z siedzibą w Faro.
W sobotę po przyjeżdzie uczniowie wraz z opiekunami wybrali się na plażę w Faro, gdzie mieli okazję na wypoczynek po podróży.


W poniedziałkowe popołudnie uczniowie mieli okazję pozwiedzać miasto, poznać jego historię oraz zobaczyć najciekawsze miejsca.






















































Praktyki uczniowskie
Od poniedziałku uczniowie rozpoczęli praktyki zawodowe w natępujacycg firmach: Bpg Multimédia, Unipessoal Ldam, Ecubal-Empresa Cultural de Barros Brancos S.A, Magic Sinderella Lda, Bruno Nunes – Clube Do Hardware. Zobaczcie czym sie zajmowali…..








Ww wtorek wieczorem uczniowie wraz z opiekunami mieli mozliwość podziwaić zachód slóńca nad oceanem oraz obserwować ptaki….




























19 maja uczniowie byli na wycieczce na wyspie Culatra island i Olhao




















I tak upłynął Nam pierwszy tydzień – oto relacja z 1 tygodnia pobytu
Drugi tydzień pobytu
25 maja 2024 zwiedzanie Sevilli w Hiszpanii





26 maja 2024-Benagil&Albufera




Wycieczka do Lizbony – 30 maj 2024r




































Podsumowanie 2 tygodnia
Trzeci tydzień pobytu
1 czerwca 2024r – Faro, Praia de Faro – nauka serfingu





































Minigolf – Quateira – 2 czerwca 2024r.




















Czwarty tydzień pobytu
Kajaki – 8 czerwca 2024r.







Warsztaty kulinarne – 8 czerwca 2024r.













Silves&Lagos – 9 czerwca 2024r














10 czerwca 2024r.- AquaPark




14 czerwca 2024r.- pożegnalna kolacja, kończąca pobyt, wręczenie certyfikatów z odbytych praktyk.












Rok szkolny 2022/2023
Termin realizacji projektu 1.06.2022 – 31.08.2023
2022-1-PL01-KA121-VET-000061271
Uczniów zainteresowanych udziałem w miesięcznym stażu zagranicznym, realizowanym w ramach projektu Akredytacja 2021-2027 Erasmus+ zapraszamy do składania wniosków rekrutacyjnych. Więcej informacji w oddzielnym email do każdej z klas przez dziennik elektroniczny Librus.
Staże odbywać się będą w terminach dostosowanych do organizacji pracy szkoły, sytuacji epidemiologicznej oraz możliwości partnerów zagranicznych (w bieżącym roku szkolnym). Uczestniczyć w nich mogą uczniowie Technikum klas 3 i 4.
Kraj partnerski: w roku szkolnym 2022/2023 – Portugalia
Wyjazd nauczycieli w ramach Job Shadowing
Nauczyciele przedmiotów zawodowych w październiku 2022r uczestniczyli w mobilności Job Shadowing w Portugalii, realizowanej w ramach projektu Erasmus+ Akredytacja 2021-2027.
Celem wyjazdu było zapoznanie się z system edukacji szkoły partnerskiej ESCOLAS DR,Fransisco Fernandes Lopes z Olhão w Portugalii, szkoły średniej o profilu zawodowym informatycznym.
Nauczyciele zwiedzili szkołę, zapoznali się z portugalskim systemem kształcenia zawodowego, strukturą szkolnictwa, zadaniami stawianymi szkole, ramowymi planami kształcenia oraz zasadami systemu oceniania. Mogli też obserwować lekcje, z chęcią wymieniali doświadczenia i dobre praktyki.
Po obowiązkowych szkoleniach nauczyciele mieli możliwość poznania Faro oraz pobliskiego regionu Benagil, Praia Marinha, Albufeira i Vilamoura. Pogoda w październiku była wyśmienita. W drodze powrotnej udało się przed odlotem do Warszawy zobaczyć najciekawsze miejsca Lizbony. Każdy z uczestników wyjazdu otrzymał certyfikat udziału w Job shadowing.



Staże uczniowskie
Staż obejmuje miesięczny wyjazd zagraniczny do jednego z krajów partnerskich – pracę w instytucji przyjmującej oraz poznawanie kultury i dziedzictwa narodowego danego kraju. Każdej grupie uczniów (15 uczniów ) towarzyszą nauczyciele(2) – opiekunowie z ramienia szkoły. Wyjazd i pobyt uczniów finansowany jest ze środków UE – program Erasmus+. Uczniowie otrzymują środki finansowe na utrzymanie.
Każdy uczestnik stażu zobowiązany będzie do wykonania przydzielonych mu drobnych zadań projektowych (produkty końcowe), raportowania udziału w stażu oraz udziału w upowszechnianiu projektu i jego rezultatów.
Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami – wypełniony czytelnym pismem oraz podpisany przez kandydata i rodziców/opiekunów prawnych – należy złożyć w sekretariacie Szkoły do 30.11.2022r.
Informacji na temat projektu udziela p. Dorota Strupiechowska
Lista uczniów zakwalifikowanych na wyjazd w roku szkolnym 2022/2023
lp | Nazwisko | Imię | klasa |
1 | Stępniewski | Paweł | 4bp |
2 | Wasilewski | Filip | 4cp |
3 | Kwiatkowski | Wiktor | 4cp |
4 | Gawrysiak | Juliusz | 4cp |
5 | Michalik | Mateusz | 4dp |
6 | Matysiak | Jakub | 4cp |
7 | Zawicki | Krzysztof | 4bp |
8 | Jaskulski | Jeremi | 4dp |
9 | Dębowski | Piotr | 4bp |
10 | Cieślak | Rafał | 4dp |
11 | Stefaniuk | Mateusz | 4bp |
12 | Domańska | Joanna | 3c |
13 | Wyszomirski | Piotr | 3c |
14 | Kozłowski | Igor | 4bp |
15 | Gasek | Michał | 4bp |
Lista rezerwowa:
1. Urbanek Piotr 4cp
2. Grocki Bartosz 4cp
Spotkanie informacyjne
W dniu 31.01.2023 odbyło się spotkanie informacyjne dla Rodziców i uczniów biorących udział w nowym projekcie 2022-1-PL01-KA121-VET-000061271 realizowanym w roku szkolnym 2022/2023 w Portugalii. Wszystkim obecnym zostały przedstawione informacje związane z zasadami dofinansowania oraz realizacji projektów w ramach sektora Erasmus+ Akredytacja 2021-2027.
Uczniowie wraz z Rodzicami zostali zapoznani z celami naszego projektu oraz możliwościami ich realizacji.
W tym roku uczniowie będą odbywać swoje praktyki w portugalskich firmach w Faro. Zanim wyjadą czeka ich dużo pracy. Od soboty 4 lutego ruszają już pierwsze zajęcia z języka portugalskiego.
Na spotkaniu koordynator projektu p. Dorota Strupiechowska oraz p. Krzysztof Mróz przedstawili uczniom oraz ich Rodzicom informacje związane z celem projektu, wyjazdem na praktyki, przedstawili przykładowe firmy w których będą pracować oraz zapoznali z propozycją programu kulturowego.

W lutym, marcu i kwietniu, przed wyjazdem, uczniowie uczestniczyli w obowiązkowych zajęciach, które składały się z trzech części: językowej, kulturowej i pedagogicznej. Odbyli kursy z języka angielskiego i portugalskiego, które umożliwiły im przełamanie barier komunikacyjnych, przygotowanie się do radzenia ze stresem podczas odbywania praktyk, jak również w sytuacjach codziennych. Podczas przygotowania kulturowego uczniowie poznali portugalską kulturę, historię i obyczaje. Ostatni blok spotkań miał na celu przygotowanie pedagogiczne uczniów, a jego tematyka obejmowała zagadnienia komunikacji międzyludzkiej, rozwiązywania konfliktów, reagowania na stres, nowe sytuacje oraz tolerancji i otwartości wobec odmienności kulturowej.
Mobilność – 30 kwietnia 2023
30 kwietnia 2023 r. grupa 15 uczniów z klas 3 i 4 naszego Technikum, pod opieką dwójki nauczycieli zawodowców, rozpoczęła miesięczne praktyki zagraniczne. Jest to druga edycja projektu i w tym roku miastem goszczącym naszych przyszłych techników jest Faro, w Portugalii. Staż obejmuje 4 tygodniowy pobyt, pracę w miejscowych firmach, w działach IT i telekomunikacyjnych, a także poznawanie kultury oraz dziedzictwa narodowego kraju. Organizacją pobytu zajmowała się firma partnerska WakeUp Coordinators z siedzibą w Faro.

Program Akredytacja 2021-2027 to program, który wspiera uczenie się i kształcenie młodzieży przyczyniając się tym samym do zrównoważonego wzrostu gospodarczego, tworzenia wysokiej jakości miejsc pracy i spójności społecznej, wspierania innowacji oraz wzmacniania tożsamości europejskiej i aktywności obywatelskiej. Projekt finansowany jest ze środków UE.
W poniedziałek uczniowie wraz z opiekunami mieli okazję zwiedzać Faro miasto w południowej Portugalii, w regionie Algarve, podregionie Algarve, dystrykcie Faro.




Podczas pierwszego tygodnia uczniowie rozpoczęli swoje praktyki zawodowe. Zobaczcie jak im idzie…..





Popołudniami 2 razy w tygodniu dodatkowo mają zorganizowany kurs języka portugalskiego. Uczniowie mają również czas aby spędzać czas korzystając z atrakcji miejscowości w której przebywają. Często wyjeżdżają na plażę, chodzą na pobliskie boisko, do parku aby grać w piłkę i spędzać aktywnie czas. Starają się również nawiązywać kontakty z ich portugalskimi rówieśnikami.


W sobotę 6 maja uczniowie wraz z opiekunami byli na wycieczce autokarowej w Lizbonie.











Koordynatorem projektu, obejmującego lata 2021-2027, jest nauczyciel przedmiotów zawodowych mgr inż. Dorota Strupiechowska.
13 maja uczniowie wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę autokarową do Sevilii w Hiszpanii.













14 maja – Lagos
















20 maja – Farol









21 maja – Albufera i mini golf




















23 maja – lekcja pływania kajakami






















27 maja – Surfing














27 maja 2023 – rozdanie Certyfikatów


5 czerwca – spotkanie podsumowujące projekt
5 czerwca uczestnicy wyjazdu oraz koordynator projektu p. Dorota Strupiechowska spotkali się z uczniami, nauczycielami, dyrekcją szkoły i przedstawicielami władz, aby opowiedzieć im o praktykach i pobycie w Portugalii oraz zachęcić młodszych uczniów do udziału w jesiennej rekrutacji i przyszłorocznego wyjazdu.



Wyjazd na kurs dla nauczycieli zawodu w ramach projektu
Podczas wakacji jeden z naszych nauczycieli p.Małgorzata Rosińska uczestniczyła w dwutygodniowym kursie zawodowym dla nauczycieli zorganizowanym przez EUROPEAN EDUCATIONAL PROJECTS S.L. z Walencji. Tematyką kursu było doskonalenie umiejętności pracy w programie AutoCAD. Po ukończeniu kursu nasz nauczyciel otrzymał certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Rok szkolny 2021/2022
Termin realizacji projektu 1.09.2021 – 30.11.2022
2021-1-PL01-KA121-VET-000007828
Uczniów zainteresowanych udziałem w miesięcznym stażu zagranicznym, realizowanym w ramach projektu Akredytacja 2021-2027 Erasmus+ zapraszamy do składania wniosków rekrutacyjnych. Więcej informacji w oddzielnym email do każdej z klas.
Staże odbywać się będą w terminach dostosowanych do organizacji pracy szkoły, sytuacji epidemiologicznej oraz możliwości partnerów zagranicznych (w bieżącym roku szkolnym). Uczestniczyć w nich mogą uczniowie Technikum klas 3 po gimnazjum oraz klasy 3 po 3sp_technik programista.
Kraj partnerski: w roku szkolnym 2021/2022 – Hiszpania.
Staż obejmuje miesięczny wyjazd zagraniczny do jednego z krajów partnerskich – pracę w instytucji przyjmującej oraz poznawanie kultury i dziedzictwa narodowego danego kraju. Każdej grupie uczniów (20 uczniów ) towarzyszą nauczyciele(2) – opiekunowie z ramienia szkoły. Wyjazd i pobyt uczniów finansowany jest ze środków UE – program Erasmus+. Uczniowie otrzymują środki finansowe na utrzymanie.
Każdy uczestnik stażu zobowiązany będzie do wykonania przydzielonych mu drobnych zadań projektowych (produkty końcowe), raportowania udziału w stażu oraz udziału w upowszechnianiu projektu i jego rezultatów.
Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami – wypełniony czytelnym pismem oraz podpisany przez kandydata i rodziców/opiekunów prawnych – należy złożyć w sekretariacie Szkoły do 30.11.2021r.
Informacji na temat projektu udziela p. Dorota Strupiechowska
13.12.2021
Ponowna rekrutacja jest przeprowadzana w wyniku niewystarczającego naboru z rekrutacji głównej.
Uczniów zainteresowanych udziałem w miesięcznym stażu zagranicznym, realizowanym w ramach projektu Akredytacja 2021-2027 Erasmus+ zapraszamy do składania wniosków rekrutacyjnych w rekrutacji uzupełniającej.
Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami – wypełniony czytelnym pismem oraz podpisany przez kandydata i rodziców/opiekunów prawnych – należy złożyć w sekretariacie Szkoły do 17.12.2021r.
22.12.2021
Lista uczniów zakwalifikowanych na wyjazd w roku szkolnym 2021/2022
nazwisko | imię | Profil | klasa | |
1 | Gerej | Michał | t.informatyk | 3f |
2 | Kazimierczak | Igor | t.informatyk | 3b |
3 | Korotkov | Mykhaylo | t.informatyk | 3f |
4 | Kowalski | Kamil | t.informatyk | 3c |
5 | Łoin | Tomasz | t.programista | 3cp |
6 | Łuniewski | Gabriel | t.informatyk | 3b |
7 | Sarnowski | Igor | t.programista | 3cp |
8 | Małkiewicz | Eryk | t.programista | 3cp |
9 | Noory | Dawid | t.informatyk | 3b |
10 | Paśniczek | Hubert | t.informatyk | 3c |
11 | Piwowarski | Norbert | t.informatyk | 3b |
12 | Poniecki | Maksymilian | t.teleinformatyk | 3d |
13 | Puchalski | Jakub | t.informatyk | 3c |
14 | Sękal | Kacper | t.teleinformatyk | 3d |
15 | Zganiacz | Jakub | t.informatyk | 3b |
16 | Litwińczuk | Jakub | t.teleinformatyk | 3d |
17 | Ebertowski | Paweł | t.programista | 3cp |
18 | Bicki | Bartłomiej | t.informatyk | 3c |
19 | Borecki | Pascal | t.programista | 3cp |
Relacja z wyjazdu do Walencji
W dniu 1 maja 2022r w lotniska Chopina w Warszawie wyruszyliśmy na „podbój” Hiszpanii. Wszyscy wcześnie rano, ale punktualnie i w dobrych humorach stawili się na lotnisku. Lot przebiegł sprawnie i ok. godz. 11.30 wylądowaliśmy w Walencji. Wszyscy zostali rozlokowani u hiszpańskich rodzin goszczących. Tam przez najbliższe 4 tygodnie będą mieszkali nasi uczniowie.
Spotkanie z organizatorem naszych praktyk AIP Language Institute Valencja
2 maja 2022r. mieliśmy spotkanie z organizatorem naszych praktyk AIP Language Institute Valencja, podczas którego mieliśmy okazję zapoznać się z naszymi pracodawcami.


Zwiedzanie Walencji
Tego samego dnia w godzinach popołudniowych mieliśmy okazję zwiedzać Walencję. Walencja to tętniące życiem miejsce o bogatej historii i kulturze. Tubylcy znani są z zamiłowania do głośnych – czasami nieco szalonych – fiest, z wielkiej pasji do sportu, zwłaszcza piłki nożnej.










Praktyki w firmach hiszpańskich
Od wtorku 3 maja 2022r. uczniowie zaczęli praktyki. Pracują w hiszpańskich firmach w działach IT.
A tak uczniowie spędzają wolny czas popołudniami
8 maja wycieczka do Alicante
8 maja byliśmy na wycieczce w Alicante. Ziedzalismy Castillo de Santa Bárbara – zamek w Alicante. Jest to najbardziej rozpoznawalny symbol Alicante i jego swoista wizytówka. Usytuowany na wysokiej skale zamek to doskonałe miejsce na krótką lekcję historii miasta i spokojny, popołudniowy spacer. Jest to także doskonały punkt widokowy na cała zatokę, stare miasto, a nawet pobliską wyspę Tabarca. Z wysokości 166 m n.p.m. można spojrzeć z całkiem innej strony na Alicante…
14 maja wycieczka na Majorkę
14 maja wybraliśmy się na wycieczkę samolotową na Majorkę. Wyspa rozciąga się na prawie 100 km w osi wschód-zachód i jest największą wyspą archipelagu Balearów. Wczesnym rankiem wylądowaliśmy w stolicy – Palmy de Mallorca. Tam też zwiedzaliśmy miasto oraz spędziliśmy popołudnie na przepięknej plaży.
15 maja wycieczka do Peñiscola
15 maja byliśmy na wycieczce w mieście Peñiscola.
Peñíscola to miejsce, które urzeka swoją historią, gastronomią i przyrodą. To miasto ma różne „odsłony”, w których można cieszyć się morzem, górami, a także wspaniałymi zabytkami swojej przeszłości. To także miasto kina. Nakręcono tu kilka bardzo znanych międzynarodowych filmów i seriali, takich jak np. Gra o tron.
Wyjazd nauczyciela z ZSŁ na kurs zawodowy w ramach projektu Erasmus+
Podczas wakacji jeden z naszych nauczycieli p.Krzysztof Mróz uczestniczył w dwutygodniowym kursie zawodowym dla nauczycieli pt. Photoshop w ramachprojektu Akredytacja 2021-2027 Program Erasmus+. Sektor: Kształcenie i szkolenia zawodowe. Po ukończeniu kursu nasz nauczyciel otrzymał certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.

Wyjazd nauczycieli z ZSŁ w ramach job shadowing
Zgodnie z założeniami projektu nauczyciele z ZSŁ w Warszawie zajmujący się kształceniem zawodowym mają możliwość podwyższenia swoich kompetencji zawodowych oraz językowych, wymiany doświadczeń, dobrych praktyk, zapoznania się z systemem edukacji szkoły partnerskiej za granicą
Nauczyciele przedmiotów zawodowych w październiku 2022r uczestniczyli w mobilności job shadowing w Portugalii, realizowanej w ramach projektu Erasmus+ Akredytacja 2021-2027.
Celem wyjazdu było zapoznanie się z system edukacji szkoły partnerskiej ESCOLAS DR,Fransisco Fernandes Lopes z Olhão w Portugalii, szkoły średniej o profilu zawodowym informatycznym.
Nauczyciele zwiedzili szkołę, zapoznali się z portugalskim systemem kształcenia zawodowego, strukturą szkolnictwa, zadaniami stawianymi szkole, ramowymi planami kształcenia oraz zasadami systemu oceniania. Mogli też obserwować lekcje, z chęcią wymieniali doświadczenia i dobre praktyki.
Po obowiązkowych szkoleniach nauczyciele mieli możliwość poznania Faro oraz pobliskiego regionu Benagil, Praia Marinha, Albufeira i Vilamoura. Pogoda w październiku była wyśmienita. W drodze powrotnej udało się przed odlotem do Warszawy zobaczyć najciekawsze miejsca Lizbony. Każdy z uczestników wyjazdu otrzymał certyfikat udziału w Job shadowing.








Upowszechnianie rezultatów
W ramach rozpowszechniania rezultatów w ZSŁ przygotowane zostały wystawki szkolne pt. ,,Erasmus+ Akredytacja 2021-2027” z pobytu stażu zagranicznego w Hiszpanii na której zamieszczono szczegółowe sprawozdania uczniów i opiekunów oraz zdjęcia z mobilności zagranicznej.

Relacja z samego stażu opublikowana została w prasie lokalnej gazecie Mieszkaniec z dnia 11 listopada 2022r oraz na stronie internetowej gazety, szkoły i szkolnym facebooku. Tytuł artykułu ,,Uczniowie z ZSŁ w Warszawie na stażu w Hiszpanii”.
Kolejnym działaniem promującym projekt były spotkania z uczniami naszej szkoły którzy chcieliby w kolejnych latach brać udział w zagranicznych mobilnościach w ramach projektu. Rozpowszechnianie rezultatów odbywało się m.in. podczas spotkań podsumowujących realizacje z działań projektu z władzami dzielnicy i miasta, oraz na spotkaniach z uczniami klas ósmych zapraszanych do naszej szkoły(m.in. z SP 171 i SP 52).





Spotkanie z Uczniami oraz zaproszonymi gośćmi – 17.11.2022r




